måndag 20 augusti 2007

Virrpanna

Jag klarar inte av omställningen från sommar och massa ledighet till höst och massa jobb. Känner mig alldeles förvirrad av denna plötsliga tempoväxling. Hur var det man gjorde nu igen? Hur fick man vardagen att funka? Under sommaren har dagens händelse kunnat vara att åka en sväng till Clas Ohlsson och jag har nästan känt mig stressad om jag haft fler än en aktivitet på en och samma dag. Nu ska jag plötsligt jobba OCH göra allt annat.
Det blir bara för mycket. Vilket blev tydligt idag då jag efter en arbetsdag skulle handla (vilket jag under sommaren kunnat planera i god tid. Ja, det har nästan varit "dagens projekt"). Nu rusar jag in i affären, hungrig och upp i varv. Rycker snabbt åt mig det jag ska ha, går till kassan, betalar och lämnar kassan. Efter ca sex meter tittar jag ner i vagnen och upptäcker att den är tom! Maten! Pinsamt... Jag får gå tillbaka till kassan och plocka i varorna i påsar. Kassörskan tittar roat på mig och jag skyndar därifrån.
- Hallå vänta, skriker någon då. Du glömde en grej.
Jag vänder om och ser en kvinna stå och vifta med mina glödllampor. Kräftröd i ansiktet går jag tillbaka en andra gång, mumlar något ohörbart och tar mina lampor. Som sagt, förvirrad är bara förnamnet. Men man kommer väl in i det...

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej syster ville bara visa att jag vart inne och läst sov gott kram

Anonym sa...

haha, plus bhn!! puss/slans

Anonym sa...

åh känner precis likadant! ljuva ledighet, när en fika med en vän kunde vara dagens stora projekt. nu skall man hinna med att jobba hela dagen plus allt annat. det är en svår ekvation./J