fredag 21 maj 2010

Husvakter

Vi flyttar ut på landet över helgen. Till katter, kor och äppelblom. Mats ångrar dessvärre flytten nu när han kommit på att mamma och pappa inte har sexan där kvartsfinalen i hockey-VM och någon ointressant fotbollsmatch går. Men sagt är sagt.
Innan jag blir husbo ska jag hälsa på Lotta och tutta ihop hennes Elsa med Odin, för de ska gå på samma dagis i höst. Jag minns själv hur kul det var när man som barn förväntades leka och ha kul med mammas kompisars barn som man inte kände. Inte. Men det var väl när man kom upp i den blyga åldern och där är inte Odin än.

3 kommentarer:

Slans sa...

Ha en underbar helg! Hoppas Odin och Elsa trivs med varandra. Vi hörs i helgen!

andreas sa...

ha det så underbart kramar

Jonna sa...

Nej, det kommer nog senare det... men då är det HEMSKT när vuxna skall bestämma vilka man ska vilja vara med..

men man förstår det ju på sätt o vis, klart jag skulle tycka det var kul om mina barn ville leka med mina vänners barn t.ex, men det går ju inte att ta för självklart.