måndag 30 september 2013

Den årstid som pågår för stunden är liksom alltid min favorit

Mitt lilla kryddland. Det är verkligen lycka att ha en trädgård. 
En ginnalalönn har jag grävt ner också. 
Jag är tacksam att bo i ett land med varierande årstider. Man ser sig aldrig mätt på naturen... 
I vanlig ordning blommade alla blommor som bäst och var fulla med knopp när frosten slog till. Nu har de flyttat till svärmor på vinterförvaring.  


Jonna och Jonathan blev förra helgen första fikagästerna på gräsmattan. 
Igår fick pappa hjälp av nästan hela familjen med plantsättning i skogen! 
Skiftet låg högt upp och bergen var dimhöljda. 
Alvar gjorde en kikare på morgonen och tog med sig ut i skogen. 

Skiftet var lysande rött i solen. 
Hela gänget minus jag. Anders Agge var proffsig instruktör. 
Lunchrast i Skarbohäll. 
Idag har jag och barnen varit hemma eftersom Odin snorar och hostar.  Han är dock inte så medtagen utan har bjudit på lite olika upptåg under dagen - klätt ut sig till katt-viking, låst in sin lillebror i en hundbur på Granngården och klättrat upp på biltaket på återvinningscentralen bland annat. 


4 kommentarer:

Elina sa...

Vilket härligt inlägg! Det tåls att vänta på när du sedan levererar så många bilder... Och Odin, haha! Katt-viking och låst in Alvar! HAHA!

Unknown sa...

håller med Elina, väl värt att vänta på även om det vore kul med liiiite tätare inlägg (gäller ju även Slans för den delen...) Alvar med sin kikare, Odin med sina upptåg, så underbart, underbara barn. Och sen er trädgård sen, kan man annat än älska den där skogsgläntan?

Unknown sa...

härlig gruppbild, synd att inte Agge tog en där vi var med allihopa bara...

andreas sa...

äntligen ett inlägg :) kram