fredag 5 december 2008

Sitter takterna i?

Hur ska jag klara det? Imorgon åker jag med mamma och syster till närmsta shoppingcenter. Nu ska den slitna mamman hottas upp. Det var ett tag sedan jag var där och jag känner mig riktigt nervös. Hur shoppar man med bebis? Hur shoppar man överhuvudtaget? Vad är modernt nu för tiden? Jag har noll koll. Jag som alltid brukade vara den som kom hem med flest kassar. Jag har hört att man som mamma har en tendens att bara handla åt barnen, det blir liksom enklast så. Då slipper man gå in i skräckkabinen - provhytten. Slipper stå öga mot öga i lysrörsljus med sin "nya kropp". Mamma tycker att jag förtjänar att köpa något till mig själv och menar att hon bara följer med för att ta hand om Odin.
"-Huvudsaken att du får shoppa Malin, det är du som ska få handla först och främst."
Det blir en prövning. Ett "kvinndomsprov". Hur ska det sluta? Om sanningen ska fram så står det ännu bara två saker på inköpslistan. Och båda är till Odin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, lycka till! nåt piffigt kan du säkert hitta på :) du ska se att de gamla takterna kommer tillbaka när du strosar runt bland HMs alla klädhängare.

Jonna sa...

kom igen nu bruden! klart du ska shoppa åt dig själv! det ska vi nog se till!