onsdag 10 december 2008

Snutten

Jag går med en snuttefilt med ett giraffhuvud under tröjan. Jag förstår att detta ter sig en smula besynnerligt. Låt mig förklara. För några dagar sedan bonade jag, högst ofrivilligt, köksgolvet med vinägerdressing. Odins snuttefilt fick sig också en dusch (tack och lov att inte Odin låg på golvet, usch, jag vågar inte tänka tanken) och jag fick lov att tvätta den. Nu inbillar jag mig att den inte är densamma för honom. En snuttefilt ska inte lukta rent, den ska lukta tryggt och vant. Lukten av mamma lär vara den bästa parfymen för en bebis därför föröker jag nu sätta min prägel på den. En frisk och härlig blandning av svett och bröstmjölk, fulländad med en lätt bris av matos. Låter som en ljuvlig kombination, inte sant?

3 kommentarer:

Anonym sa...

väldig smaskig kombo måste jag säga!

gör du och mats så när nån av er ska åka bort också? typ med underkläder? hahaha!

Anonym sa...

Ammen, den en toshen varre än den ara. (dalmål)
/Tora

Jonna sa...

oj oj, ja, men vem vet, för Odin kanske det är mumma med den kombon! :) ha en härlig helg, saknar er redan såklart. om ni skulle behöva mjölk, bröd, kaffebröd eller två bananer så finns det att hämta uppe hos mig, i kyl, frys o fruktskål.