tisdag 24 februari 2009

Kunglig kärlek - som vilken kärlek som helst?

Så har de äntligen förlovat sig och hysterin är total. Rapport har extrasänt varje hel- och halv timme hela dagen! Ikväll sänds ett extrainsatt panelprogram. Det har inte undgått någon - vi ska få ett kungligt bröllop. Vi ska få en prins från Ockelbo. Alla har en åsikt. "Det var på tiden!" säger de flesta, inklusive jag. Victoria och Daniel svarar artigt på ingående frågor från ett enormt pressuppbåd. Kamerablixtrarna bländar. Skvallerpressen sitter sida vid sida med SVT:s tyngsta namn. Alla vill ha sin del av kakan. Det här är inte bara Daniel och Victorias förlovning. Det här är hela Sveriges förlovning. Överheten gifter sig med vanligheten. Kronprinsessan försöker tona ner: "Tyvärr, det sa inte klick". "Det började som vänskap". "Det växte till kärlek". Det hjälper inte. Folk talar ändå om en saga. En askungesaga.
Jag har aldrig varit så glad över att vara en vanlig svensson som idag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

nej stackarna. men det är iaf kul tycker jag, ser fram emot bröllopet hihi :)

Anonym sa...

vilken uppståndelse va! oj oj oj.

Anonym sa...

Ja jag blev helt tossig, hörde det inte förrän 15.00, då jag satt i bilen. Ringde direkt till dig, Malin, för att berätta nyheten men du svarade ej. Sen stormade jag in på jobbet för att berätta då sa min kollega lungt "ja det hörde jag på radion imorse" och inte sa hon nåt på hela dan! Kram mor.