torsdag 1 juli 2010

1 juli

Jag blir stressad av att det är sommar. Det är ofrånkomligt. Kände ångest imorse när jag vände blad i almanackan igen, det känns som det var en vecka sen sist. Sommaren är snart slut.

Roliga saker som stressar mig:
Alla människor man vill umgås med, bjuda hem, alla bad man vill göra, alla loppisar och sommarcaféer man vill besöka, restaurangbesök, sightseeing (herregud i år MÅSTE jag ta mig till Carl Larsson-gården), pick-nickar och så ska man resa bort också.

Mindre roliga saker som stressar mig:
Jättehögen med böcker om etik som jag borde läsa inför hösten, gräsklippning, vattning och ogräsrensning.

Sen vill jag bara vara också.

2 kommentarer:

andreas sa...

om man känner att man MÅSTE till carl larssongården är det väl klart man blir stressad haha kramar

jonna sa...

håller med andreas, kanske inte Carl Larsson och alla loppisar ska kännas som ett måste, men känner igen mig i stressen.