lördag 31 juli 2010

Bläsås

Middagsbjudningen igår var lyckad om man bortser från såsen. Strax innan gästerna skulle komma upptäckte vi att rödvinssåsen var allt annat än god. Mats grimaserade som om det vore ättika jag bjöd på. Och då följde jag ändå ett recept till punkt och pricka. Jag fick hastigt sno ihop en svampsås. Dagens problem blir hur vi ska lyckas bli av med de 8 deciliter som återstår av rödvinsflaskan. Mats får ligga i.

Jag älskar den här ljusstaken från Leksands krukmakeri som jag fick av Michaela när jag fyllde 30. Den kan man dekorera efter säsong, rönnbär, mossa eller som igår - vatten och blommor.
Att pynta middagsbordet med vatten, blad och blommor är både gratis och vackert.

5 kommentarer:

Elian sa...

Jag har faktiskt läst era bloggar under semester! Kommentera har varit svårt, men det är ju egentligen inte det som räknas (även om det kan tyckas att vi tycker det). Hädanefter ska jag hur som helst kommentera varenda gång som vanligt :) För nu är jag ju hemma och imorgon ses vi!!!

andreas sa...

det var en stor vinflaska kramar

jonna sa...

vilka hade ni där??

Michaela sa...

Vad glad jag blir att du gillar den!

Michaela sa...

Vad glad jag blir att du gillar den!