lördag 9 oktober 2010

Gräsänka

Det tog precis hela förmiddagen att få iväg ett stycke älgjägare. Men så ska Mats bjuda hela älglaget på 30-årsfest ikväll också. Medan vildmarksmannen slipade knivar och packade lagade jag burgundisk köttgryta åt ett helt kompani. När han kom iväg var det skönt men kändes också rätt snopet. Ju mer hysteriskt det är innan någon åker desto tommare är det när den åkt. Nu försöker jag tänka positivt.

1. Jag kommer att behöva handla mycket mindre.
2. Jag kommer kunna laga mat varannan dag och äta rester den andra dan.
3. Jag kan frossa i historiska kärleksfilmer.
4. Jag kan blogga och läsa bloggar så mycket jag vill utan att känna mig osocial.
5. Det är bra att få längta efter varandra lite.

Och det var väl det hela...

1 kommentar:

Elina sa...

Vilken hemmafru som lagar mat till mannen som ska iväg på jakt ;)

Jag har varit ensam ett dygn och det räcker gott och väl (främst med tanke på nattliga händelser som jag ska skriva om i bloggen).