tisdag 30 november 2010

Nedräkningen kan börja...

Idag efter lunchen hällde jag i vatten, stoppade en tepåse i koppen och hällde i kaffe. Också! Det är ett under att jag fixar jobbet just nu. Man ska inte jobba i vecka 37, man är inte tillräknelig. Imorgon är det äntligen december! Då börjar den stora nedräkningen och längtan till julen, men framförallt till vårt andra barns ankomst.

Helgens enda loppisfynd - två små röda trägrisar till Odins rum.
Imorgon får skrotnisse äntligen öppna första luckan på sina 3 (!) kalendrar.
Som sagt, nedräkning...
Ingen julstämning utan hyacinter.
Ett av mina favoritjulkort har blivit med ram.

3 kommentarer:

slans sa...

Kul med lite bilder så här en vanlig tisdag :) Det livar upp! Jag har också tre kalendrar!

Säg till om jag ska lägga upp recept på te och kaffe på matbloggen ;)

jonna sa...

Ja så fint ni har det! Mysigt! Och julkort kan verkligen bli söta små jultavlor. Synd att jag aldrig kommer till skott... suck.

andreas sa...

ja det är två här hemma som längtar till lucköppningen oxå kramar