tisdag 17 maj 2011

Marathonlöperskan och mjölkfabriken

Efter middagen igår åkte Mats till sågen i Skeberg för att få hjälp att såga golvplank. Mamma kom hit med underbart söta jordgubbar och passade barnen medan jag sprang en runda tillsammans med Jonna. Jag kan inte tänka mig ett mer omaka springpar. En supertränad marathonlöperska och en otränad mjölkfabrik. Jonna hade redan sprungit över 2 mil när jag anslöt och hon fick ändå dra mig de sista stackars kilometrarna, men jag är nöjd bara att jag kommit igång igen, med stinna bröst och stela ben.

3 kommentarer:

Jonna sa...

Du är grym! Det är väl ingen sak att springa och träna för fulla muggar, när man varken har mjölkande bröst eller barn. Det är du som gör den stora bragden! Och du springer ju skitbra! Det är så kul att du är igång, blir många gemensamma kilometrar i framtiden.

Jonna sa...

PS. Härlig bild i detta inlägg! Och två bra inlägg på raken nu, det märks att du haft bloggtorka, nu är du tillbaka med besked och sprutar fina inlägg runtom dig :)

elina sa...

Bra kämpat! Och åh. Jordgubbar!