onsdag 20 juni 2012

Blod, shoppinghysteri och kalas

Igår gav jag blod. Det var underbart. Vilken lyx att bara ligga där på britsen med benen högt och inte kunna göra ett dyft. Tyvärr rann mitt blod alldeles för fort. Efteråt väntade några timmars effektiv shopping i Mora(barnens faster passade dem). Byxor, shorts, linnen, tröjor och jacka till både mig och Odin. Av någon anledning kände jag att jag fick lov att ursäkta mig för kassörskan när jag la ett berg av grejer på disken: "Det gäller att passa på när man har barnvakt. Jag har inte shoppat på evigheter och bla bla bla". Helknäppt och typiskt mig att aldrig kunna vara tyst (men hon tyckte nog lite synd om mig iallafall där jag stod och svettades och svamlade med alla mina reakläder för hon gav mig vattenflaskan på köpet). På kvällen bjöd syrrans Per på somrigt 26-årskalas. En utomordentlig dag från början till slut.    

3 kommentarer:

Elina sa...

Gud, jag måste färga håret! Och HJÄLP, det är ju midsommar och nu kommer det väl inte bli av! Skit...

Härligt att du fick shoppa loss :) Får kika på allt imorgon.

andreas sa...

skönt å shoppa på riktigt själv sitter jag här å shoppar :) kramar

Jonna sa...

mysigt! otroligt att du tycker lämna blod är "en skön stund", det säger ju en del om vardagen?