torsdag 7 juni 2012

Boken om barnen

Jag undrar hur många gånger jag suckar på en dag. Och hur många gånger jag pussar mjuka små kinder. Jag måste börja skriva ner mer. Roliga saker dom säger och gör. Bus dom hittar på. Eller bara vad vi gör en vanlig dag. Jag vet att mamma hade en sådan bok som hjälper henne att minnas idag. När jag fyller år ska jag önska mig en vacker bok från Djura bok- och pappersverkstad. I den ska jag skriva om livet med barnen. Det ska jag. Banne mig. Och när Odin och Alvar blir äldre och hälsar på ska jag läsa högt ur boken med knarrig röst och så blir vi lite ledsna och glada på samma gång. Som man blir när man minns nåt fint...   

5 kommentarer:

slans sa...

Det gör du rätt i! Tänker även på den enda inspelade filmen vi har från när vi var små. Den är ju guld värd nu! "Tyvärr" finns ju allt mer eller mindre dokumenterat i bild nu för tiden och därmed inte riktigt lika värdefullt. Men i din bok kan du fånga sådant som inte kan fotas/filmas! Go for it.

Linda, Djura Bok sa...

Oj, vilken reklam. Härligt. =)) Vad jag också skulle vilja hjälpa dig med är att binda in två ex av din blogg - till barnen. Helst med bilder i färg. Ska bara vänta tills något företag kommer på den fantastiska idén, att skriva ut blogginlägg till bokform på ett finare sätt än http://www.bloggtillbok.se/.
Så man kan få lägg och häfta ihop på riktigt liksom. Hur mycket information finns det inte där/här om barnen! En guldgruva.
Kram

Jonna sa...

Bra ide Linda! Jag skulle gärna ha bloggen i fin bok, typ år för år!!! Puss Malin

andreas sa...

bra ide, tror dock inte jag kommer göra det tyvärr kramar

Linda, Djura Bok sa...

Ja, år för år! Det var bra tänkt.