söndag 16 september 2012

Pust

Den gångna veckan har varit väl innehållsrik. Barnen har varit sjuka, blivit friska och sen sjuka igen. Snoriga, febriga, prickiga, "örvärkiga" och nu hostiga. Mats har också varit sängliggande med hög feber. Och jag har försökt styra upp allt med varierat resultat. Inställd stockholmsresa. Inställda lektioner och en lektion som jag fick lämna mitt i. Inställt födelsedagskalas. Att vara yrkesarbetande och småbarnsförälder känns ibland som en hopplös ekvation. Men igår var jag på krogen med några kompisar! Halv två inatt stod jag och hade djupa samtal med kossorna på vägen hem. Idag har jag varit allt annat än pratsam dock.   

6 kommentarer:

Jonna sa...

det var såå kul att se dig ute igår! harmligt att jag var sjuk. ngn gång inom kort borde vi väl kunna dela en flaska vin ihop iaf? vi icke-gravida :)

Anonym sa...

Den flaskan klämmer jag gärna in mig på ; )
Och på tisdag är alla friska och glada. Punkt. Slut. Kram Michaela

Elina sa...

Haha, skulle gärna hört din diskussion med kossorna! Hoppas att ni får var friska nu så den här veckan blir lite snällare mot er.

Jonna sa...

Visst! Men vi kanske kan ta en flaska till :) det blir lite lite med tre på en flaska ;)

andreas sa...

haha prata med kossorna herregud du vet väl att mor läser din blogg?

Mor sa...

Att prata med kossor är alltid ok och tänk vilka bra lyssnare de är!