tisdag 17 juli 2007

Semester och somriga saker

Jag är tillbaka efter vår semstertripp till Göteborg, Köpenhamn och Lundsbrunn (Götene). Lika kul som det är att åka iväg, lika skönt är det att komma hem. Man behöver åka bort ibland för att uppskatta sitt hemma.

Sommaren skenar. Det gäller att passa på att göra allt det som man inte kan på vintern. Igår hann jag med att göra flera somriga saker:

1. Klippa gräsmattan.
2. Fika på altanen.
3. Hängat tvätt på tork ute.
4. Sola och bada vid opplimen.
5. Irritera mig på turister (trots att min acceptansnivå har ökar avsevärt efter att själv ha varit bortkommen turist i en vecka.)
6. Äta middag på altanen.

Vi hade dessutom utegympa i trädgården hemma hos mamma och pappa igår. Jag, mamma, Elina och Per stod och skuttade i takt till mina rörelser. Det måste ha varit en syn för gudarna! Eller åtminstone för byborna. Kul var det hursomhelst och sit-upsen går betydligt lättare när man ser upp i en klarblå himmel. Nästa onsdag blir nästa pass. Alla som vill är välkomna att närvara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En felstavning i inlägget! Nu ska du få igen, språkpolisen! Tack för ett härligt dygn i Skarbo, nästan lika ljuvligt trots vädret. Kramar Jonna

Anonym sa...

gud malin, jag hade ingen aning om att du skrivit så här många inlägg sen jag sist var här! nu skäms jag för att jag inte läst... jag hoppas att du kan förlåta mig! det blir trevlig med gympa ikväll. förresten vill jag skriva min outfit också: ett par gamla vita kalsonger (ett par som pappa inte ville ha antagligen) och en stor vit t-shirt med tryck! änt ja läcker då? PUSS/Slans