torsdag 7 februari 2008

Schlager eller inte schlager - det är frågan?

På lördag börjar schlagercirkusen och frågan blir – ska man titta eller inte titta? Ska man välja lättsam underhållning med överlag dålig musik? Eller ska man bojkotta spektaklet, hyra en bra film eller hitta på något annat? Grejen med schlager är att det är så förbaskat lättuggat, så kravlöst. Det är bara en massa färg, glitter och glada leenden, inget betungande, inget seriöst och inget allvarligt. En verklighetsflykt, då världen står på miljökatastrofens brant. Kanske är det precis vad vi behöver? Eller inte?
Svara på frågan här bredvid!

4 kommentarer:

Anonym sa...

i år känner jag mig mer oengagerad än vanligt, vet inte ens vart deltävlingen på lördagen är eller vilka som tävlar... men vi ska hem till michaela och magnus iaf och titta ihop, skulle egentligen dit i morgon men nu blir det lördag istället. men jag tror man måste få ha sådan underhållning också... man måste ju fylla på någonstans, är det bara mörker, depp och dystra framtidsprofetior så ger man ju upp innan man ens försökt, tappar hoppet. mitt miljömål just nu: få janne att promenera till jobbet istället för åka bil (cirka 600 meter) ... byta till fler lågenergilampor. alltid köpa krav när det finns. köpa en cykel. vrida ner värmen mer hemma kan jag ej, det är redan svinkallt.

www.palindgarden.blogspot.com sa...

är det redan schlager?? det har jag helt missat, har ingen aning om någon som ska vara med iår?! Men man lär väll hamna där framför tvn ändå!!

Anonym sa...

jag vet inte faktiskt... det beror på om de jag är med på lördag vill se eller inte. det spelar ingen roll! men visst har det varit lite prat om det nu innan i alla fall? dock kommer det väl inte stå om annat fr.o.m lördag och fem veckor framöver... suck. men det är ju underhållande.

Anonym sa...

klart man ska kolla e-type poodles amy diamond och mr vikingarna kan det bli mycket bättre