onsdag 6 augusti 2008

Dagens i-landsproblem

Jag blir förbannad varje gång jag skriver ett sms. Hur jag än gör blir det fel. Har jag inte ordlistan på tar det evigheter och jag får kramp i tummen. Har jag ordlistan på blir jag ursinnig över dess värdelöshet. När jag till exempel trycker på tangenterna för att bilda ordet "bjuden", vilket rimligtvis borde vara den vanligaste kombinationen med de knapparna, då skriver mobileländet "åkteen", följt av "akteen" och som tredje alternativ "bjuden". Jag tycker att min ordkunskap är hyfsat bra, men jag har inte den blekaste aning om vad "åkteen" är för något. Ja ja, jag ska hålla mig från att skriva ett argt mail till Motorola. Så lågt sjunker inte ens jag...

4 kommentarer:

Anonym sa...

det är ju det som är problemet, Motorola.. köp Ericson eller Nokia nästa ggn så slipper du sådana problem!

Anonym sa...

haha, jonna har en poäng faktiskt! men å andra sidan blir det så där med de flesta mobiler ibland... men kanske inte på så vanliga ord som "bjuden".

Anonym sa...

håller med föregående talare.

Anonym sa...

jag har en kompis (tjej) som är jätte duktig på att skriva arga mail till olika företag hon inte är nöjd med. Hon har (efter många arga brev visserligen) fått nya fina mobiltelefoner bl a. Det efter att hon hotat med att skriva arga insändare till tidningar mm.
Men det blir lite arg-tant-varning över det. Man ska le och vara glad!
PUSS/Tora