söndag 15 mars 2009

Först barngröten och nu laxen...

Såg en liten undanskymd folder från WWF vid kassan på Hemköp. Den låg där liksom pliktskyldigast. Jag bad att få en och förvarar den nu i plånboken. Det är svårt att veta vilken fisk man ska köpa. Efter att ha sett Uppdrag gransknings "Det rosa guldet" känns den odlade laxen inte som något bra alternativ. Den som jag köpt så många gånger. Ni vet 4 laxbitar för 49.90! Det krävs enorma mängder vild fisk för att framställa det fiskmjöl som den odlade laxen äter, vilket leder till utfiske av många arter. Det är inte lätt att äta rätt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

en söndag som denna orkar jag inte tänka på sånt där.

Anonym sa...

kan man äta korv stroganoff utan dåligt samvete?

Jonna sa...

Vilken blogghelg Malin! Inte illa! Själv har jag bloggtorka och står i valet och kvalet om jag ska skriva bara för att eller inte.. och det där om laxen ville jag inte ens läsa, jag måste ha min lax, så låtsas som att jag inte sett detta.