tisdag 17 mars 2009

Sjuk vinter

Är det något jag är mer trött på än allt grus i hallen så är det all sjukdom. Folk blir sjuka på löpande band. Det är feber, snor, illamående, diarré, halsont, utslag, hosta, yrsel, magont och massa andra symtom i en salig blandning. Har inte den här vintern varit ovanligt sjuk? När en frisknar till har nästa insjuknat. Vi har väl varit relativt förskonade men nu har Odin fått feber igen och blivit snorig. Stackarn! Här vilar han i soffan som en liten trött säck (och kämpar tappert för att se glad ut när hans dryga mamma ska ta kort).

6 kommentarer:

Anonym sa...

Han ser väldigt frisk ut dock måste jag säga. Vi har klarat oss bra, fast snorigt är det ju hela tiden iofs. Synd att vi inte hann prata mer om mat/socker/tillsatser igår. Men jag tror nog jag får ta det till något annat forum... /Linda & Leo

Jonna sa...

Jag håller med, vintern 08-09 har varit extremt "sjuk" för många!!

Anonym sa...

Men då, feber igen? Visst är det jobbigt när de små liven är krassliga.

Anonym sa...

Ja man undrar vad man gjort för ont när ens barn är sjuka så mycket det svider i mitt pappahjärta då. Kram

Anonym sa...

men malin "han orkar inte med att du knäpper kort på honom" ;) fniss. märk väl att det var för att moster satt bredvid som han ler så väldigt, förstås!

Anonym sa...

ja och vi har väl haft alla sjukdommar du räknade upp där!!! kram