lördag 14 augusti 2010

Svettbralla

Är det någon mer än jag som tycker det är lite svettigt för tillfället? Jag är ju gravid dessutom och varmare än normalt redan utan kvalmig hetta. Jag får för sjutton torka mig med hushållspapper mellan tuttarna.

Idag har jag varit hos mamma och pappa och plockat bär. Nu känner jag ännu mer sympati med de utländska bärplockarna. Det är slitsamt att plocka bär. Man blir krokryggig, terroriserad av getingar, svettig och riven på armarna. Men sylten blir gudomligt god.

Imorgon ska jag namnmärka Odins kläder och packa allt han ska ha med sig till dagis på måndag. Min lilla bebis är ingen bebis längre. Det är både förfärligt och lite härligt.

2 kommentarer:

andreas sa...

det går väl an att svettas på jobbet (iaf för mig),men när man gjort sig i ordning för fest är det ju inte lika kul kramar

Elina sa...

Det är bara att låta det rinna! Snart sitter vi och huttrar igen... :)