tisdag 5 juli 2011

En sommarkväll i juli

Man kan ju såklart undra varför jag väljer att skriva om Laknäsfestivalen flera dagar efter att både Jonna och Elina gjort det... men det FATTAR ni väl? Jag har inte så mycket att skriva om så när det väl händer något utöver den vanliga tvätta/amma/städa/tämma pottan/byta blöja/fika/laga mat/leka/handla-tillvaron så MÅSTE jag skriva om det! Är ni med?
På Laknäsfestivalen får gästerna själva stå för underhållningen. Här är det Odin som spelar Guitar Hero. Vi hade ingen barnvakt så barnen fick följa med och de verkade trivas med all uppmärksamhet. Festivalgeneralen instruerar. Här gapskrattar mina systrar åt mig för att jag just dragit igång Ja må han leva med en stor bit mat på en tand. Det kallar jag kärlek. Men jag bjuder på det. Jag har ju redan kille. Odin mitt i smeten. Jag och Mats kom inte direkt från en begravning. Vi hade bara gjort varsin kläddmiss som resulterade i denna dystra uppsyn. Per som också fyllt 25 bjöd på fantastiska gräddtårtor.

3 kommentarer:

Jonna sa...

Tårtorna var underbart goda... mmmm, vill ha mera! Haha haha haha, skrattar fortfarande när jag tänker på den stora svarta pricken på din i övrigt så vita tandrad... och vaddå har redan kille? då är det lugnt med prickiga tänder eller? ;) Jag tycker du och Mats var superfina trots inte så färgglada kläder :D

Elina sa...

Ni kanske får tårta på mitt kalas också. KANSKE! Ja, det var riktigt roligt det där med matbiten. Och det var liksom inte en liten prick mellan två tänder utan en stor svart grej som täckte en halv tand. HAHAHA! Men annars var ni jättefina tycker jag också (som alltid).

andreas sa...

ja du såg tandlös ut nästan haha kramar