lördag 2 juli 2011

En vecka kvar

De senaste veckorna har näst efter inskolningstiden varit de tuffaste hittills i mitt mammaliv. Sjukdomar, trots, klent med sömn och Mats har haft jättemycket bestyr med huset bredvid sitt vanliga heltidsjobb. Semestern har aldrig varit så efterlängtad som nu. Om jag fick barnvakt en hel dag skulle det inte vara för att åka bort, shoppa eller festa. Jag skulle stanna i sängen hela dagen, sova i sängen, äta i sängen, läsa i sängen, dricka kaffe i sängen, surfa i sängen, titta på film i sängen och sakna barnen i sängen.

5 kommentarer:

Elina sa...

Jag kan ju i alla fall ha Odin någon dag så du får ligga i sängen varje gång Alvar sover i alla fall :) Snart är ni på Vallen!

Anonym sa...

Oj, det känns sjukt långt bort, att bara få sitta eller ligga ifred i sängen och läsa eller skriva...
mmm...
Du skrev något om att inte klaga förut, jag suckade djupt och inte höll med.. men som PENSIONÄR tänker jag aldrig klaga!
Kram, tack för sms, ska svara efter odd avslutat sina P&L-dagar. /Linda

Jonna sa...

Älskade gumman! Du är så stark och duktig, imponeras av dig var dag! Du vet vi finns alldeles bredvid, utnyttja oss mer, vi vill det! Men snart, snart är ni på Vallen, det kommer bli underbart för er alla!

Anonym sa...

Malin, fina du! Jag är superinponerad, hejja alla duktiga mammor alltså! Och utnyttja mer barnvaktshjälp som Jonna säger.. Bara så att du får sova lite liksom. Jag tycker du är jätteduktig iallafall. Var rädd om dig själv. Stora kramar/ KusinTora

Fia sa...

Jag håller med Andreas semester fick nog inte vara en dag senare.. 2 pigga busungar en höggravid mamma som snittar 2 timmar per natt (kanske typ som du - graviditeten). ska bli ruggit skönt att vara båda hemma.