fredag 29 juni 2007

Dagens "outfit"

I s.k. modebloggar presenterar bloggarna ofta "dagens outfit", som fritt översatt betyder "dagens utstyrsel". Detta illustreras ibland av en bild. Jag tänkte haka på trenden och berätta vad jag har på mig just nu.

Ett par bruna mjukisbyxor från H&M.
Ett beigeglittrigt linne som jag haft i tre dagar och dessutom sovit i inatt.
Ett par svarta nötta strumpor med en mus i en ost på.
Ett par cerisa bomullstrosor med obefintligt styrsel (lika med myntinkast i sittande ställning).

Behöver jag säga att det inte vore välkommet med ett oväntat besök?

I filmer och TV- serier har de alltid så fina gå-hemma-kläder. Jag förstår inte hur de lyckas? Är det trovärdigt? Jag har verkligen försökt att hålla nivån uppe på mina hemmakläder, men det är svårt. Oftast faller det på att jag vill "spara tvätt" eller "spara mina fina kläder till mer speciella tillfällen". Detta samtidigt som jag är medveten om att jag känner mig gladare och mår bättre om jag har fina kläder på mig, (eller åtminstone rena). Kanske vore det idé att helt enkelt slänga alla kläder som är så fula att man skulle skämmas om man fick besök av någon annan än familjen... Det känns ju å andra sidan lite överspänt och överfåfängt att plåga sig en hel kväll i ett par tighta jeans. Men det borde väl finnas ett mellanläge? Tips mottages tacksamt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, släng alla fula mjukis-kläder! Jag slängde allt som jag kännde att jag skämdes i, vilket var i princip allt. Sedan köpte jag nya, snygga, några i dyra märken, och nu får jag både trivas och vara snygg hemma, nåja, se ut som folk i alla fall :)

Är perfekt, för nu behöver jag inte ens byta om, om jag bara ska iväg och köpa mjölk.

Anonym sa...

haha, jag tycker det är skönt att vara lite fulbekväm klädd... kul motprestation till alla dagens outfit! min outfit: slappt linne från indiska. sporttop. sportbyxor. skavsår. plåsterränder. lite fett hår. diadem. så himla snygg man är./jonna