torsdag 14 juni 2007

Ett säkert sommartecken

Årets sommarpratare har presenterats, jag hör till den nördiga klick som ser fram emot detta med spänning. Trots att jag oftast inte hör mer än den underbart somriga signaturmelodin (men då ryser jag däremot i hela kroppen). Årets lista innehåller dock inga sensationer, seriösa politiker blandas med unga komiker och P1 vänder ut och in på sig själva för att tillfredställa alla. Magdalena Graaf som skrivit en bok tillsammans med en hjälpförfattare (som visserligen ska vara över förväntan och ja, det är bra att mäns våld mot kvinnor uppmärksammas) beskrivs som författare. Men det värsta av allt - Pernilla Wahlgren pratar på min födelsedag! Det var den födelsedagen det...

Jag ska försöka lyssna på Hives-Pelle i alla fall, han verkar vara cool. Susanna Alakoski vill jag också höra, hon måste ha något bra att säga som skrivit en så fantastisk bok som Svinalängorna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, ja, jag håller med... men oftast kan de okända överraska, man sitter i bilen och slölyssnar på någon professor från USA och blir helt hänförd av historien. sen är ju mark levengood och mikael nykvist inte helt fel heller. lena olin kanske är kul, hon och lasse hallström verkar ha ett sånt där drömäktenskap som man trodde skarsgårds hade. jag tror absolut du kan ro toppenbra trots att du inte tränat så mkt rodd den här säsongen. puss!/jonna

Anonym sa...

sommar, sommar, sommar, det är dans i folkets park. sommar, sommar, sommar, hjärtan täljs i trädens bark... ja, signaturmelodin är S O M M A R!
/slans