måndag 18 juni 2007

Tortyrmästaren

Idag har jag varit hos en tortyrmästare av högsta rang. Han kallar sig massör, men i min begreppsvärld är massage skönt och det var INTE detta. Han drog och knäckte, vred och klämde samtidigt som mitt ansikte förvreds i plågor. Han kunde bara genom en snabb blick konstatera at jag ligger med högra benet upp i sängen och sitter med det högra benet över det vänstra, vilket resulterar i att hela kroppen blir sned. Min vänstra vad var också i olag eftersom jag sitter med höger häl upp mot stolsbenet när jag sitter. Det var som att vara hos ett medium- visa mig din kropp och jag ska hur du ligger, sitter och tränar... Jag som aldrig någonsin varit hos någon massör eller dylikt gick därifrån i chocktillstånd. En sådan omild behandling har jag väl aldrig skådat. Tänk er att ni sitter på en pall och någon sätter ett knä mellan dina skuldror och knäcker till. Läskigt är bara förnamnet. Intressant var det hursomhelst och nu får jag göra allt jag kan för att ligga med raka ben och sitta rak på stolen (brösten ut, svanka med ryggen och hälarna i golvet). Och situps var djävulens gissel, denna hopkurade magövning är inte bra på något sätt. Tro mig, mina stela bröstmuskler kan intyga det. Så vad ni gör - tänk på hur ni ligger och sitter. Ett varningens ord från en mörbultad Malin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

JA du har rätt i att det finns välldigt mycket strunt på internet. Men det är ett bra sätt att hålla kontakten med folk. Tack för att du gillade vårat hem, ska bli kul och se erat hus sen. Är det klart med ritningar och bygglov?
Kram madde

Anonym sa...

usch malin, det låter verkligen fruktansvärt! tycker mats att det är skönt? men det vore ganska spännande att höra vad han har att säga om kroppen sin...

pärlhalsbanden var otroligt söta och kortet på dem mycket fint... och det från farmor likaså! nu står kvällste näst på tur här hemma i leksboda (som inom några år är ditt hemma igen). Kärlek, Slans.