onsdag 29 april 2009

Lingonpartaj

Imorse hade jag lingonsyltsbombning i köket. För er som inte har provat på det - så går det till så här:

Släng en stor glasburk lingonsylt i golvet innan frukost på morgonen (när du är på ditt mest strålande humör). Vips! så har du sylt överallt. På dig själv, skåp, lådor, möbler, spis, lister, golv, mattor, stolsdynor, diskmaskin,kakel, ren disk och ända upp i taket (ja det är faktiskt sant). Jättespännande! Du får sedan ta av dig allt utom underkläderna och börja torka lingonsylt (sen får du torka kvarglömda fläckar fram till jul, så man drar så att säga ut på nöjet). Jag lovar - det blir en perfekt start på dagen!

4 kommentarer:

Elina sa...

Fy, det lät inte roligt! Sånt där kan påverka hela dagen. När jag först läste "lingonpartaj" trodde jag att det handlade om mens. Om man tänker positivt var det tur att det var lingonsylt och inte mens :)

Just ja, kanske skulle varnat känsliga läsare!

Michaela sa...

Oj, min fadäs med musliburken ligger i lä.....

mor sa...

Lilla gumman....åjejåj! Typiskt när man är trött o slut från början! Kram mor. (hämtar Doris imorgon i alla fall)

andreas sa...

det kunde varit värre lillasyster man får tänka så, även om det inte kändes så just då.kram kram