torsdag 2 april 2009

Upp och ner


Oftast älskar jag att vara mammaledig men ibland tänker jag att "Nä nu får Mats ta över!". Idag har det varit både ock. Vi har haft jättemysigt på Kyrkis i Djura, fikat, pysslat (se ägget) och umgåtts med de andra mammorna från föräldragruppen. Allt var frid och fröjd tills vi skulle åka hem och bilen var totaldöd (för att jag glömt stänga av lyset). En och en halv mil hemifrån med en trött liten bebis och en kissnödig hund hemma. Suck och stön. Fördomsfullt tänkte jag "hur gör jag nu - här är ju bara kvinnor!?". Själv har jag nämligen inte en aning om hur man använder startkablar. Men mina fördomar kom på skam när det inte bara var en utan flera som kunde detta! Kvinnor från landet är rediga. Tio minuter senare var vi på väg hemåt. Allt var åter frid och fröjd och Mats får fortsätta jobba.

4 kommentarer:

jonna sa...

well done! stolt över er :D jag skulle fått precis samma skräck-panik ... :)

Elina sa...

åh, mardröm! varför är vi systrar så okunniga med bilar? vi har ju ändå växt upp på landet. då borde det väl liksom komma automatiskt? :)

Marie sa...

Haha vilket sött ägg! sånt vill jag me ha ju.. :D attans Linnea att bli sjuk... ;)

Linda sa...

Haha, det var därför det dröjde så länge innan du åkte förbi mig...
Skönt att du fick hjälp. Jättekul att ni kom!