tisdag 7 april 2009

Tradera

Vad ni gör - gå aldrig in på Tradera! Jag är novis men fick för mig att kolla vad det var härom dagen. Många tycks fynda där och vi är i behov av en tunnare overall till Odin. Det dröjde inte många minuter så hade jag bjudit på mitt först plagg, som jag sedan inte fick (hjälp vad priserna pressades upp de sista minuterna!), men en stund senare hade jag vunnit mitt första plagg, en grön t-shirt (se fotot) blev Odins för ynka 2 kronor. Jag nästan skämdes när jag mailade säljaren och frågade var jag skulle sätta in pengarna. Nu har en till tröja, som jag gav 8 kronor för, pressats in genom dörren och jag är fast. Visst kan man fynda men det tillkommer frakt och många bäckar små... Försäljningstrategin är också briljant och närmast att likna vid spelande, du blir triggad att bjuda över när ett plagg du gärna vill ha blivit överbjudet. Det är lätt att tänka: "några kronor till gör väl ingen skillnad?". När man sedan bjudit högst då klubban slår kallas man "vinnare" och får grattismail från Tradera, och så känner man sig supernöjd för att man "vunnit" ett begagnat plagg som kanske är "obetydligt blekt i färgen", "har några få noppor" och en "liten fettfläck längst ner".

3 kommentarer:

Elian sa...

verkligen billiga fynd! skoj! men jag tycker det är lite drygt att fixa med frakt, insättning osv...

Jonna sa...

grattis! men jag försöker att "inte börja" , misstänker att då blir jag fast, som med det mesta andra.

isblomma sa...

Tradera är farligt... Men det gäller att lära sig lite strategier ;-) Har fastnat själv men nu inte varit in på ett tag, men jag misstänker att jag kommer igång igen när bebis har anlänt och ska ha en massa nya kläder hela tiden...

Hur går det med flytt "hem till byn" förresten?

/Maria Bodin