fredag 5 mars 2010

Kladdiga muffins

Jag och Odin bakade som sagt igår och för en gångs skull blev jag hundraprocentigt nöjd med resultatet.
Kladdkakemuffins

Rör ihop 2 ägg, 2 dl socker, 1 dl ljust muscovadosocker (jag tog råsocker istället men det går säkert bra att bara använda vanligt vitt socker också), 1 1/2 msk vaniljsocker, en nypa salt, 4 msk kakao, 1 1/2 dl vetemjöl och 1 dl smält smör (ca 75g). Häll i muffinsformar och grädda ca 20 minuter i 175 grader.

Toppa med grädde eller en kula glass.

4 kommentarer:

Frida sa...

Oj va fint! Fin fina formar!
Jag ska också baka hade jag tänkt, vad det blir återstår att se =)

jonna sa...

Och du kallas oss matsnobbar! Det där är inte muffins - det är ju för sjutton gubbar cup cakes!

Elina sa...

Supersöta! Och säkerligen supergoda! Jag har gjort kladdmuffins som bara skulle vara inne 10 minuter, de blev också lyckade.

andreas sa...

det såg gott ut synd att det inte blev något häng idag kram.