tisdag 30 mars 2010

Tandborstbjörnen

Jag förstår om ni undrar. Låt mig förklara...
Odin gillar inte att borsta tänderna. Den enda chansen att få göra det ordentligt nån gåmg emellanåt är att chocka honom så han tappar hakan och man kan passa på att borsta. Så här gör vi: Odin sitter i Mats knä medan jag smyger mig fram utklädd till björn. Odin tycker det är jättespännande och glömmer bort att knipa ihop munnen. Det är fantastiskt vad långt man är beredd att gå för att behålla sitt barns goda humör. Eftersom jag är gammal teaterapa är det alltid jag som får spela björn. Låt oss bara, för allas skull, hoppas att vi inte får hålla på så här tills han bli tonåring.

3 kommentarer:

Elina sa...

Mössan med det avskyvärda namnet! Jag hoppas vi får se det live i påsk.

Och jag går ju inte mot rött direkt. Bara en sekund i så fall.

jonna sa...

Haha! Skulle gärna vilja se det skådespelet, kan vi komma förbi framåt kvällen?

andreas sa...

åh nu längtar jag ännu mer till påsk så jag kan få se detta skådespel :) kram