fredag 11 maj 2012

Annars då?

Hunden är med mamma och pappa på fäboden. Odin är i Björnparken med kusinerna, Jonna och Jonathan. Alvar sover i vagnen. Och jag har precis avnjutit mitt förmiddagsfika i total tystnad. Det var så ljuvligt att jag nästan fällde en tår.
 Annars då? Jo tack, jag har fått dille på banankakor.
Och jag kör gasen i botten på symaskinen nu. Två soffkuddar blev det igår kväll och fler är att vänta. Mats gillar inte när det är för mycket kuddar i soffan men jag tror inte han kan stoppa mig nu.
Förövrigt kan jag ha sett en svartmes för första gången i mitt liv imorse. Jag ska börja kryssa i min fågelbok nu. Fåglarna trivs här. Vilket kan ha att göra med att vi slänger ut våra brödsmulor åt dem.

4 kommentarer:

Elina sa...

Läckra tyger! Förstår att det var skönt med tystnad. Förmiddagsfika förknippar jag mkt med dig, efter din period med kaffe, chokladglass, inredningstidning och småfåglar :)

Anonym sa...

Och vilken banankaka sen då! Gudomligt god. Snygga tyger. Kram Michaela

Jonna sa...

Härligt att du njöt av dagen du med! För det gjorde verkligen vi! Snygga tyger och gott fredagsfika. Odin fick banankaka till fm-fika han med, haha.

andreas sa...

ni kan göra kuddhav på golvet då får du göra kuddar å mats slipper ha dom i soffan ;) kramar