söndag 6 januari 2008

Dagen med stort V

Imorgon är dagen med stort V här. Vardag. Vanligt. Vemodigt. Dryga två veckors skön ledighet är till ända. Men nu har jag bestämt mig för att följa min kloke fars mantra att "det är skönt att det blir vardag igen". Jag går omkring som en maniker i lägenheten och mumlar det om och om igen. Det ska bli skönt att det blir vardag igen. Det ska bli skönt att det bli vardag igen. Jag tänker helt enkelt inte ge luft åt några tankar som: "fy fan vad jobbigt att gå upp kvart i sex igen", "fy fan vad jobbigt att åka till jobbet i mörker och åka hem i mörker" och "fy fan vad jobbigt att bara sova, jobba och äta". Åh nej, det ska bli skönt med lite rutiner igen. Få ordning på mat och motion och inte sova bort halva dagarna. Det ska bli skönt att få göra lite nytta igen och komma in i gamla vanor. Jag lovar. Bombsäkert.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha vet hur du menar, jag intalar också mig själv det... fy faaaaan vad skönt det ska bli med vardag... att slippa sova ut, förmiddagsfika med magasin i en timme, träffa vänner, träna på dagtid... det blir skönt att slippa allt trams.

Anonym sa...

ÄNTLIGEN MÅNDAG /en som jobbat helg.