onsdag 23 januari 2008

Slutsmygfilmat

Enligt ett nytt lagförslag ska det bli förbjudet att fota och filma personer i privata miljöer utan deras samtycke. Skojar de med mig? Har det varit lagligt?! Helt otroligt! En främmande karl skulle alltså kunna stå utanför mitt sovrumsfönster med en kamera och filma mig och inte ens riskera lite böter. Jag läser i DN att det idag inte finns "förbud mot integritetskränkande fotografering. Det är inte förbjudet att filma via en ventil i badrummet. Det finns en mängd nutida exempel på försmådda äkta män och hyresvärdar som filmat kvinnor utan deras vetskap". Det är inte utan att man undrar vad den tjocka lagboken rymmer för lagar egentligen när inte ens en lag om detta finns med.

1 kommentar:

Anonym sa...

jaha... lika bra att avslöja att jag har en liten kamera under er toapappershållare. jag hoppas du inte tar illa upp att jag haft den där?