onsdag 23 januari 2008

Huligan

Jag har sett på em-handboll i dagarna. En av få lagsporter som inte uttråkar mig. Det går fort. Det vänder snabbt. Det är inte en massa avblåsningar i tid och otid och man SER spelarna (på nära håll och utan masker). Men något händer med mig. Jag blir en huligan. En patriot. Jag svär så spottet flyger. Skriker och tjoar så att hunden blir tokig. Alla domslut är felaktiga och alla spelare i motståndarlaget är hänsynslösa bufflar som spelar "fult". Medan Sveriges spelare är änglar och inte förtjänar en enda utvisning. Missa nu inte den rafflande fortsättningen imorgon kväll då Sverige möter ärkerivalerna Tyskland.

4 kommentarer:

Anonym sa...

du har för lite att göra malin! :)

Anonym sa...

åh, jag minns när jag var så engagerad i handbollen... sparade en paradisask till finalen och skrev alla namn på en t-shirt som jag hade på mig... härliga tider. måste se finalen!!

Anonym sa...

eller alltså matchen mellan sverige-tyskland... men det var kanske nu ikväll? lite sent påtänkt i så fall... attsingen.

Anonym sa...

ska bli roligt att höra om ditt handbollsintresse håller i sig när elitserienlunken börjar efter em.