söndag 27 januari 2008

Videung och vemod

Idag har vi tagit ner träd på tomten och dragit kvistar och pinnar. Träden tar aldrig slut. Vi måste få in ljus till vårt kommande hus. Samtidigt skär det i hjärtat när man tar ner ett vackert levande träd. En del träd ville inte ge upp. M fick slita länge, det var som att bevittna en lång utdragen dödskamp. M vann till sist och träden segnade ner i backen med en kraftig duns. Vemodigt. Jag plockade med mig några videkisskvistar hem, som ett minne. Nu har vi precis ätit pizza och jag är så där otrevligt mätt. Trots det sitter jag och funderar på att poppa popcorn till filmen. Jag måste ha varit svältande afrikabarn i ett tidigare liv...

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken film? vi var och knackade på för att låna en av era filmer men ni var ej hemma, kanske var ni och hämtade pizzan! skönt med en fin utedag i dag i fina vädret! jag har inte varit ute hela dagen tyvärr, men en prom och en springtur i solen i alla fall. har nu bakat massa bröd som jag ska smocka i mig, är konstant hungrig, jag har nog också varit afrikabarn i tidigare liv.

Anonym sa...

jag vill också ha pizza!!!!