måndag 13 december 2010

Frysen full och kroppen slut

Jag skulle egentligen vara på julfest med jobbet nu. Men när jag kom hem och fick på mig mina överdrivet fula slapparkläder med permanenta fläckar så kände jag att det sista jag ville var att göra mig i ordning och åka iväg igen. Kroppen sa ifrån. "Lägg dig ner", skrek den ilsket och lite uppgivet. Först ignorerade jag men då började det plötsligt rinna tårar från mina ögon och jag förstod att den menade allvar. Kroppen talade sitt tydliga språk. Jag ringde återbud.
Igår kväll fick jag däremot ett bakryck igen. Receptet på detta smarriga bakverk hittar du på vår receptblogg.

4 kommentarer:

Mor sa...

klokt beslut att lyssna på kroppen! Fattar bara inte att du orkar baka!Jag reagerade också på bobstavningen!

Jonna sa...

alltså Malin, den där kakan ser helt sinnessjukt god ut! men som sagt, hur orkar du?

Slans sa...

Bra beslut! Man ska inte tvinga sig till saker för att man "borde" göra dem. Ska kika in kakan! Ser verkligen mumsig ut.

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Nu jobbade ju inte jag som du in i det sista men hade oxå denna fixar energin på slutet trots att man samtidigt var trött i kroppen. Ja plockade svamp och bär, koka saft och gjorde sylt, rensade land och städade varenda vrå i huset :) bakade och höll på.. Tror jag rensade landet kvällen innan Vilson kom faktiskt och trodde absolut inte att ja skulle ha en bebis inom ett dygn.
En sak jag dock inte orkade på slutet var att vara social! Klokt att du lyssnade på dig själv, det är man dålig på.

Ang dopet så var vi hemma hos oss, 23 vuxna och ett gäng glada barn :) vi gjorde det enkelt med smörgåstårta och lussebullar & pepparkakor med ädelost till kaffet!

Stor kram till dig!