fredag 10 december 2010

Jag är en gravidklyscha

Jag läser i en gravidbok under rubriken Vecka 39: "En del vill inte göra något alls den sista tiden, andra blir fulla energi och vill fixa och stå i där hemma. Kanske får du total städnoja och går loss med dammsugare och mopp. Att sätta igång stora och tidskrävande projekt som att rensa i källarförrrådet är också vanligt".
Det är jag på pricken! Jag har fått rensnings- och ordningsdille. Härom kvällen var jag nere i förrådet så länge att Mats kom ner och frågade hur det var med mig. Jag städade, strukturerade och organiserade med en sällan skådad iver i liknande sammanhang. Kvällen därpå var jag ner igen. Idag går jag loss i lägenheten.
Men nu ska jag tvinga mig i säng för lite välbehövlig vila. Vem vet, jag kanske ska föda barn inatt...

2 kommentarer:

KullaDownUnder sa...

Känner också igen det där! Tänk dig vilket välstädat hus vi hade, då jag gick över 12 dagar.
Lycka till - tänker på dig!
Kram

Elina sa...

Så länge du inte glömmer bort din vila så får du väl hålla på. Även om det låter helt tuppända!

Du får vänta med att föda tills jag är lite närmare hemgång :)