torsdag 9 december 2010

Vecka 38

Nu har jag gjort näst sista jobbveckan. Föder jag inte för tidigt har jag fyra arbetsdagar kvar och efter det 5 dagar till beräknad förlossning. Jag är nog inte världens bästa lärare just nu. Har lite problem med fokuseringen...minst sagt. Det är dumt att bara dem med tunga eller extremt stressiga jobb får havandeskapspenning. Alla borde åtminstone få en månad för att vila, samla kraft och framförallt förbereda sig mentalt på det som komma skall. Samhället skulle säkert tjäna på det i form av fler komplikationsfria förlossningar och färre snitt.

3 kommentarer:

Elina sa...

Du kanske ger mig som exempel på dina psykologilektioner, men när jag fick förfrågan häromdagen om jag hade varit gravid och kände igen mig i känslan av att bli förvirrad i och med det så svarade jag "nej, men min syster är höggravid". :)

viktkamp sa...

håller helt med dig!

andreas sa...

vilken strut!