onsdag 15 juni 2011

Det är roligt nästan hela tiden

Den senaste tiden har jag då och då osökt kommit att tänka på filmtiteln Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott. Att vara hemma flera dagar med ”sjukt” piggt barn är tålamodsprövande. Odin är väldigt rastlös, busigare är någonsin förut och säger nej till allting. Samtidigt har Mats haft bestyr med husbygget två kvällar i rad. Flera gånger har jag fått lov att blunda och räkna tyst till 10 för att sansa mig. Jag vill ju inte skrämma mina barn. Nu på förmiddagen lekte Jonathan med Odin under tiden jag gjorde några ärenden på stan med Alvar i babybjörnselen och det lilla andhålet gjorde susen. Nu har tålamodsreserven fyllts på igen och jag orkar vara den mamma jag vill vara.

6 kommentarer:

Jonna sa...

Vilka fina killar i randiga tröjor! Förstår att det är tålamodsprövande! Du är otroligt duktig och har ju ett enormt tålamod, fantasifullhet, kreativitet och kärlek över allt. JW uppskattar stunden med Odin minst lika mkt som du och Odin vet du. Det är bra om vi kan hjälpas åt - än oftare!

Linda Gimle sa...

Fint inlägg av din syster. Håller med, du är otroligt grym! Kämpa på. Hoppas vi syns på skogskyrkis nästa vecka.

andreas sa...

ja du är så duktig kramar

SIRCHEN sa...

Hej Malin
Jag heter Siri och hittade din blogg när jag googlade på masdräkt baby:)
Hittade underbara bilder från er sons dop 2009. Min fråga är var masdräkten är ifrån?
Min son ska döpas i Gesunda på midsommardagen och jag har letat som attan efter en masdräkt att hyra men allt är uthyrt:( så har du något tips blir jag överlycklig. Och är dräkten din så hyr jag den gärna för en bra peng!
kram från Siri
siri.peter@hotmail.com

Slans sa...

Det är helt mänskligt att tappa tålamod, ork och lust då och då. Tur att du har goda grannar! Alla tjände på det verkar det som :)

Jonathan sa...

mm, är nog dålig på att erbjuda mig men men så fort jag är hemma så får Odin komma över. Det är bara roligt!