torsdag 2 juni 2011

Mer spontanitet åt folket (eller iallafall åt mig)

När klockan var halv ett idag hade jag varken borstat håret eller bäddat sängen. Däremot hade jag och barnen varit i lekparken på fiskgatan och fikat/lekt med två andra mammor och deras barn, en jag känner sen tidigare och en jag aldrig träffat förut (som flyttade hit i söndags). Ibland blir det bara så bra fast man inte planerat något. Eller kanske just därför? Nu samlar jag vuxenpoäng (kokar dillkött) och väntar på att lillstintan ska komma hem för sommaren. Om 40 minuter räknar jag med att hon knackar på dörren. Det blir ett Hallelujah-moment som hon-den-där-rödhåriga-i-idoljuryn-vars-namn-jag-inte-kan-stava skulle uttryckt det.

4 kommentarer:

andreas sa...

fy va äckligt med dillkött ;)kramar (kishti)

Jonna sa...

vad spännande! det vill jag höra mer om. mer spontanitet åt oss, icke-spontana-systrarna... jw bestämde ju sig spontant för att åka upp till Vallen ett dygn, bra beslut tycker jag!

Lillstintan sa...

Hihi! Det blev ett hallelujah moment tycker jag :) En nyvaken, kramig och pussig Odin, en alltid lika fin syster och en Alvar som växt så att det knakat och inte var speciellt svårflörtad trots att det gått fem veckor sedan sist. Känns TOPPEN att vara hemma!

S Park sa...

Åh vi skulle ju dit, men vi segade ur totalt :( Får bli nästa gång, verkar ju bli lite varmare ute nu iallafall :) Kram/Anna (Samuels konto, orkar ej byta...:)