måndag 1 september 2008

Bebisblogg

Jag förstår om inte alla finner det intressant att läsa om mitt bebisliv, men tyvärr kan jag inte tillmötesgå er. Det är så mitt liv er ut just nu och därför kommer bloggen att bli lite av en bebisblogg.

Idag har Odin kissat ner BVC-sköterskan som var på hembesök och skrikit hela vägen fram och tillbaka till Apoteket (är det någon som vill köpa en knappt använd barnvagn? Lägg ett bud!). Han hatar vagnen. Dagens styrkebesked - Odin har gått upp 480 gram på en vecka! Men så sitter jag med tuttarna framme mest hela tiden också...

En kompis till mig som nyss fått barn sa att hon öppnat dörren för sin svärfar med tuttarna framme en gång. Innan jag fick barn tyckte jag att det lät fruktansvärt pinsamt och såg det som en omöjlighet för egen del. Idag förstår jag precis. Brösten är liksom inte bröst längre, eller i alla fall inte på samma sätt. De är... vad ska jag säga... typ... skafferier.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha! men det är ju det brösten är till för egentligen :)