fredag 19 september 2008

Sov lite till snälla!

Ibörjan av mitt mammaliv hoppades jag att han skulle vakna. Nu hoppas jag att han ska sova längre. Måste hinna vattna - dammsuga - maila- diska - äta - gå på toa - sms:a - plocka undan - tvätta! Skynda! Skynda! Hinner ändå bara hälften, i bästa fall. På BB sa en äldre barnmorska bestämt:
- När bebisen sover, ska du sova.
Det lät ju bra, men allt annat då? Jag orkar inte bli stressad av att jag inte sover på dagarna. Jag vill ju så gärna ägna mig åt det andra också. Sömn är överskattat. Åtta timmar är inte nödvändigt. Försöker övertyga mig själv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är det som om jag skriver din blogg..

Anonym sa...

du har ju alltid försökt övertyga mig och jonna att vi inte behöver sova åtta timmar/natt... så det är lugnt, du klarar dig på fem :P

Anonym sa...

hehe, nä, precis. fan nu är det freeeeeeeeeeeeeeedag eftermiddag, jag gör inte nåt, bara väntar på att klockan ska slåå så jag får gååå!