tisdag 9 september 2008

Efternamn

Nu är det bestämt. Påskrivet. Postat. Oåterkalleligt. Odin kommer att bära min sambos efternamn. Våra efternamn passar inte tillsammans så dubbelnamn var inte ett alternativ. Lite tråkigt känns det så klart att inte heta samma som sitt barn (något frieri har jag ju inte sett röken av...), men någon fick ju lov att offra sig. Jag resonerade så att jag tror att det betyder mer för min pojkvän än för mig, speciellt som hans pappa har gått bort i förtid. Det är lika mycket min son ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

klart han är. men då kommer du också heta det när (inte om) ni gifter er då? :) förstår att ni inte vill köra en kombo om inte efternamnen synkar ihop fint. det blir ju rätt långt o krångligt också.

Anonym sa...

bara att krypa på knäna för mats. som alla oss andra män. ;)