torsdag 22 april 2010

Drama queen

Idag har jag haft en dramalektion med esteteleverna på skolan och det var väldigt inspirerande. Innan hade jag bestämt mig för att inte agera själv men det gick åt pipan direkt. Jag kunde inte motstå frestelsen. Nu är jag ännu mer övertygad om att jag ska strida för att få ha det som individuellt val-kurs nästa termin. Det är obetalbart att se eleverna blomma ut och bli någon de inte är och hur de växer med det.
Nu ska jag dricka orientaliskt te och försöka övertala Mats att vi ska kolla på något annat än det där tråkiga programmet med värdelösa bilförare.

5 kommentarer:

andreas sa...

Titta på ishockey :) kram

Elina sa...

Det är verkligen roligt med drama! Synd att man får chansen så sällan.

I'm sure you will loooove the kakor :)

Och sist, du tittar inte heller på Elsa Billgrens debut som programledare för antikdeckarna? Jag missade det...

Elina sa...

På extrafilm.se får man 101 gratisbilder. Tänkte på dig som så heeeeeeeemskt gärna vill ta tag i din framkallning! 101 var ju för övrigt världens löjligaste antal. Är det bara för att slå fuji eller?

Elina sa...

http://www.extrafilm.se/paxor_101_fria_bilder/?utm_source=ExtrafilmSE&utm_medium=PaxorBanner&utm_campaign=101prints&utm_content=SV

sorry om du trodde att du fått massa kommentarer från olika människor!

jonna sa...

Men ååh vad kul att du fick ha drama! Klart de måste ge dig en ind val-kurs som dramalärare det skulle bli succé!

Slogs även av hur olika vi är på vissa plan... jag gillar faktiskt inte alls drama och att "agera ut" på det sättet... men Problem På Pluto var ju kul!