tisdag 13 april 2010

Respons

Vad roligt att jag fick så många kommentarer på mitt förra inlägg! Visst kan Odin ha en rosa tröja (han har en rosa nappflaska och en rosa docka) men jag skulle inte sätta på honom en klänning. Där går gränsen. Dessutom vill jag inte använda min son som demonstrationsplakat. Vill han tänja på gränserna och utmana könsstereotyperna ska han han ha valt det själv.
Och jag kan förstå att Sofie tröttnat på alla överdrivet gullipluttiga tjejkläder. Det har jag också gjort, fast jag inte har någon dotter.

1 kommentar:

Jonna sa...

Helt rätt och riktigt Malin... förstår hur du menar. Det är lättare och bättre att undvika prinsesshetsen och välja mer könsneutralt på en flicka än att tvångsklä en son i rosa spets, det blir ju mest fånigt och inget man skulle utsätta sitt barn för!