fredag 16 april 2010

Vädret såg härligt ut. Tills man kom ut.

Imorse gick jag och brorsan en riktigt kämpig promenad. Vi vadade i vatten. Krälade i lera. Kämpade i kall motvind. Torkade snor och försökte trösta missnöjda ungar. Men vad gör man inte för att ens barn ska få se på långhåriga kor? För att inte tala om vad kaffet var gott sen.

Nu sover Odin och min rekreationstid har startat. Först plockar jag undan det värsta. Sen sätter jag mig här. Sen stänger jag av ljudet på alla telefoner, slänger mig på soffan med en glansig tidning och hoppas att John Blund kommer och tar min hand.

4 kommentarer:

Jonna sa...

Kul att ni gör sådana saker ihop när ni är lediga! Det blir ju ändå sånt att minnas...

Elina sa...

åh korna! kaffe smakar verkligen så mycket bättre när man kämpat lite för det. hoppas du kan sova en stund!

andreas sa...

ja men nu är det ju hemskt skönt när man är inne igen tack för idag kram

Frida sa...

Ja den gjorde ju det, och nej, det är verkligen inte under några som helst omständigheter okej. ursch!

Ja, jag har precis ringt arlanda, men ingen vet något. vi får väl se om det blir någon semester eller inte, känns jäkligt bittert nu i alla fall. Men än så länge hoppas vi :) kram