tisdag 20 april 2010

Illtjut

Igår vakande odin vid halv tio på kvällen och gallskrek i minst en timme. Det var fruktansvärt. Han ville upp i famnen men när han väl var där ville han ner på golvet. Han var så orolig. Jag och Mats blev skitstressade och irriterade på varandra. Och alltid detta bråck som spökar. Hur f-n ska vi veta om det har hamnat i kläm och vi måste åka in akut? "Det vet ni", sa läkaren på ettårskontrollen. Det vet vi inte alls! Hur låter ett örvärksskrik i jämförelse med ett bråckskrik? Eftersom Odin tog sig för örat misstänker jag att han hade örvärk, vilket inte vore konstigt då han varit förkyld ett tag. När vi lyckats få i honom en alvedonsupp somnade han hulkande. Idag mår han bättre och jag försöker tänka att det bara var en mardröm.

P.S. Fotot är från ett annat tillfälle när han inte fick som han ville...

6 kommentarer:

Elina sa...

Snutten! Snart kan kan tala om var han har ont, det blir skönt för er!

jonna sa...

Men fy! Vad hemskt. Jag tyckte det var jobbigt bara 5 min när han slog i örat härom dan när vi var där.

PS. Fan för blogspot, det kan ju ta flera dagar innan kommentarerna syns!

F sa...

Ja precis, det hade ju kunnat bli ännu värre.
Men jag försöker njuta av min ledighet här hemma i stället :)

andreas sa...

va drygt sånt där är, sen vaknar dom morgon efter som inget hänt kram

Linda sa...

Vad otäckt! Hoppas han är bättre idag & att det INTE händer igen.
/Linda & Leo

Anonym sa...

Vilken talande bild! Underbart. Krya på sonen!