torsdag 8 april 2010

Vitaminboost

Jag har drabbats av vårtrötthet. Jag vet inte hur den medicinska definitionen lyder, men det är vår och jag är trött så alltså måste jag vara vårtrött. Alternativt är det pms eller en begynnande virusinfektion. Hursomhelst. Den här veckan försöker jag proppa oss fulla med vitaminer och kör mycket vegetariskt här hemma. Det resulterar inte i några stående ovationer. Igår när Mats kom hem lät det så här:
Jag: Det blir vegetariskt idag med.
Mats: Ja, jag ser det. Vad har jag gjort?

(Jag ska tillägga till hans försvar att han alltid är väldigt tacksam för att jag lagat mat och oftast tycker att det är gott trots avsaknaden av kött.)

4 kommentarer:

Elina sa...

Jag skulle gärna äta mer vegetariskt! Tyvärr är Per av lite samma åsikt som Mats.

andreas sa...

här hemma blir det mycket irländskt i veckan :) kram

Jonna sa...

men vad gott! vad är det för något?

haha, härligt att vi gör precis samma analyser av vårt tillstånd. jag tänker typ "anemi" måste börja äta järn. och börjar även skriva ut massa närningsriktiga fina recept från nätet, typ spenatsoppa och sånt.

Sofia sa...

ha ha ja du malin jag är nog lite av de svarta fåret.....