lördag 15 januari 2011

Rapport från en infryst mor

Fantastiskt fin träfigur från Willow Tree som jag fick härom dagen av min barndomsvän Linda. Alvar blir bara finare och finare för varje dag. Hur det nu är möjligt. Odin intar mellis liggandes i soffan. Vilken slöfock! Finchoklad, kaffe och skidåkning på TV, en bra kombination. Två och en halv vecka som tvåbarnsmor. Mats har börjat jobba. Jag ska inte försköna. Det är rätt tufft. Alvar vill amma väldigt ofta (varannan timme dygnet runt). Odin har blivit extremt busig och krånglig att natta. Vilket säkert är en kombination av att han blivit storebror och måste tävla om uppmärksamheten och att vi inte varit ut på 3 dagar på grund av kylan (BHV-sköterskan tyckte att -10 var smärtgränsen för ett spädbarn). Sängen förblir obäddad. Golvet fullt av leksaker. Ovikt tvätt i massor. Blöjhinken ständigt full. Doris ligger under soffan och morrar på alla grannar som går in och ut genom porten. För att behålla vettet intalar jag mig gång på gång att vi kommer in i det. Vi kommer in i det. Och tills dess klamrar jag mig fast vid mina livlinor - kaffe, choklad, mobilen, besök, TV:n, bloggen, kärlek.

5 kommentarer:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Det vänder jag lovar dig, vips så är han ett halvår och du undrar vart dagarna tog vägen ( pratar jag om mig själv nu?! ;) ) vilken jättehärlig förlossningsberättelse, nästan så man längtar tillbaka lite för det är en härlig upplevelse!

Fortsatt trevlig helg, kram!

Slans sa...

Vad roligt att få se bilder! Förstår att det blir extra tufft av att bara vara inne, men du ska se att när våren väl är här kommer du att säga "vad fort tiden har gått"! Jag kommer och "avlastar" om ett par veckor dessutom ;)

Jonna sa...

Ja han blir verkligen finare för var dag! Det är så lyxigt att få bo så nära och kunna titta in så gott som varje dag, ibland får jag och Jonte hålla i oss för att inte komma för ofta. Jag förstår att Elina har det tufft, men för henne blir det ju och andra sidan väldigt mycket kvalitet när ni väl ses.

Charlotta sa...

Hej Malin! Jag ville liksom ge mej lite till känna eftersom det känns dumt att smygläsa någons blogg när man "halvkänner" personen lite. Hittade din blogg av en slump och gillar den hur mycket som helst. Kul att följa ert liv med barn. Och jättemycket grattis till lilla killen! (Alvar, vilket underbart namn)
Kram
/Charlotta Holding (haha, hoppas att du nu vet vem jag är)

andreas sa...

men imorgon får du ut på äventyr ;) kramar