onsdag 5 januari 2011

Var det så det kändes med frisk luft?

Den omtalade ”bebisbubblan” är ingen myt. Man lever verkligen i sin egen lilla värld när man just fått barn. Allt kretsar kring det praktiska kring bebisen, dyrkan av bebisen och, i vårt fall, även att göra allt så bra som möjligt för storebror så klart.
Kylan har hållit mig inne lite längre än vad som kanske var tanken, men idag var temperaturen mer normal och utrustad med mina tuttvärmare av flectalon (vad det nu är?) bröt jag min isolering och gick på stapplande ben ut. Samtidigt fick Alvar sin första barnvagnstur. Det märkte han dock inget av. Han sov när vi klädde på honom, när vi gick och när vi kom hem och klädde av honom.
Odin älskar sin bobb. Idag åkte till och med jag bakom honom nerför en backe. Det är skönt att åter kunna leka med honom utan att ha en stor mage i vägen.

5 kommentarer:

Elina sa...

Mysigt! Vi gick ut på en promenad med er tredje bebis vi :)

Står fast vid att det stavas "bob"!

Sofia sa...

härligt och storebror hjälper till att skjuta på vagnen..
Vi ska faktiskt till vallen ska bli så kul å mysigt hoppas de finns några skidspår kvar.

andreas sa...

härligt med frisk luft kramar

Anna sa...

Igår tog jag en promenad med Hedvig i vagnen och Elsa på bobben. Elsa hade ett stort leende på läpparna hela tiden! Bobben är verkligen tidlös! :)
På vägen hem somnade Elsa på bobben, huvudet passade perfekt i ratten, hihi.

Jonna sa...

Skönt med frisk luft! och storebror verkar ju trivas kalasbra med att vara just storebror, tycker jag det verkar som!